[1] Larkin, A. M. (2013). Internationalizing Canadian higher education through north-south partnerships: A critical case study of policy enactment and programming practices in Tanzania. Electronic Thesis and Dissertation Repository. A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy, The University of Western Ontario. Available at:
http://ir.lib.uwo.ca/cgi/viewcontent.cgi?article=3155&context=etd
[2] Knight, J. (2003). Updated internationalization definition. International Higher Education, 33(2003), 2-3.
[3] Krause, K. L., Coates, H., & James, R. (2005). Monitoring the internationalisation of higher education: Are there useful quantitative performance indicators. International perspectives on higher education research, 3, 233-253.
[4] Elkin, G., Farnsworth, J., & Templer, A. (2008). Strategy and the internationalisation of universities. International Journal of Educational Management, 22(3), 239-250.
[5] جاودانی، حمید. (1392). دانشگاهها و جهانی شدن: مفاهیم و رویکردها. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
[6] Beatty, M. (2013). Factors Influencing Faculty Participation in Internationalization at the University of Minnesota’s Schools of Nursing and Public Health: A Case Study. Electronic Thesis and Dissertation Repository. A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Education, University of Minnesota.
[7] Hendrickson, R. M., Lane, J. E., Harris, J. T., & Dorman, R. H. (2013). Academic leadership and governance of higher education: A guide for trustees, leaders, and aspiring leaders of two-and four-year institutions. Stylus Publishing, LLC. pp. 312-313.
[8] اصغری کهنمویی، زهرا. (1394). بازشناسی مهارتها و توانمندیهای آموزشگران آموزش عالی در چارچوب جریانهای اثرگذار عصر دانش. پایاننامه کارشناسیارشد رشته مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
[9] Andrews, A. (2011). Why Competency-based Talent Management. Managing Director, Lexonis Ltd.
[10] قانعیراد، محمد امین و خسروخاور، فرهاد. (1390). ذهنیتهای پژوهشگران برجسته علوم پایه درباره اجتماع علمی در ایران. دوفصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 3(4)، 7-34.
[11] قانعیراد، محمدامین. (1385). تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی: بررسی موردی در رشته علوم اجتماعی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
[12] فتحی واجارگاه، کورش؛ ابراهیمزاده، عیسی؛ فرجاللهی، مهران و خشنودیفر، مهرنوش. (1390). روند بینالمللیسازی برنامههای درسی با رویکرد آموزش از دور در آموزش عالی ایران. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال 2، شماره 2، 77-106.
[13] Qiang, Z. (2003). Internationalization of higher education: Towards a conceptual framework. Policy Futures in Education, 1(2), 248-270.
[14] ابراهیمی، اصغر. (1388). بررسی شایستگیهای حرفهای اعضاء هیأتعلمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از دیدگاه اساتید و دانشجویان. پایاننامه کارشناسیارشد مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
[15] چیتساز، احسان. (1390). الگوی شایستگی اعضاء هیأتعلمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی.
[16] سلیمی، قاسم؛ حیدری، الهام و کشاورزی، فهیمه. (1394). شایستگیهای اعضاء هیأتعلمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛ تأملی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. دوفصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، 3(7)، 85-103.
[17] Qiuyan, T., & Qin, H. (2009). Analysis on the Competency Model of the Lecturers in the Application Oriented University. Available at:
http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/200909/2009jyhy04a51.pdf
[18] Pefianco, E. C. (2009). Competency Standards for 21st Century Teachers in Southeast Asia. 12th UNESCO-APEID International Conference the IMPACT Exhibition & Convention Centre, 26 March, Bangkok, Thailand.
[19] Milner, R. J., Gusic, M. E., & Thorndyke, L. E. (2011). Perspective: Toward a competency framework for faculty. Academic Medicine, 86(10), 1204-1210.
[20] Blašková, M., Blaško, R., & Kucharčíková, A. (2014). Competences and Competence Model of University Teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159, 457-467.
[21] Creswell, J. W. (2012). Educafion research: planning, conducfing and evaluafing quanfitafive and qualitafive research. (Fourth edition). Boston: Pearson.
[22] فراستخواه، مقصود. (1394). آیندهپژوهی آموزش عالی ایران: بررسی روندها، مسئلهها و چالشها، با تأکید بر راهبردهای خلق آینده مطلوب. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
[23] Gopal, A. (2011). Internationalization of Higher Education: Preparing Faculty to Teach Cross-Culturally. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 23(3), 373-381.