[1] مهدی، رضا. (1392). آیندهپژوهی در آموزش عالی: شرایط و ویژگیهای دانشگاههای سرآمد در آینده. رهیافت، 55، 79-90.
[2] Porzionato, M., & De Marco, F. (2015). Excellence and diversification of higher education institutions’ missions. In The European Higher Education Area (pp. 285-292). Springer International Publishing.
[3] زارع بنادکوکی، محمدرضا؛ وحدتزاد، محمدعلی؛ اولیاء، محمدصالح و لطفی، محمدمهدی. (1394). بررسی نظامهای رتبهبندی دانشگاهها: یک رویکرد انتقادی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال هفدهم، شماره 65، صص 95-131.
[4] منصوری، رضا. (1370). دانشگاه و تعریف آن. رهیافت، شماره 240.
[5] ثمری، عیسی؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ صالحی عمران، ابراهیم و و گرائینژاد، غلامرضا. (1392). بررسی و شناسایی عوامل مؤثر در فرآیند «توسعه دانشگاهی» در دانشگاههای دولتی ایران.
مطالعات برنامهریزی آموزشی، شماره 4، صص 67-100.
[6] Kerr, C. (2001). The uses of the university. Harvard University Press.
[7] پاکزاد، مهدی؛ خالدی، آرمان و تیموری، مهتاب. (1391). بررسی تطبیقی نظامهای بینالمللی رتبهبندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. رهیافت، شماره 50، 71-94.
[9] یمنی دوزی سرخابی، محمد و ثمری، عیسی. (1389). تصویر دانشجویان از دانشگاه پیام نور و کارکردهای آن. مجله آموزش عالی، شماره 11، صص 1-37.
[10] فاضلی، رضا. (1386). انواع دانشگاه و مفهوم آن. قابل دسترس در: http://www.farhangshenasi.ir/persian/node/181
[11] علی بیگی، امیرحسین. (1383). تلفیق پایداری در آموزش عالی. مجموعه مقالات آموزش عالی و توسعه پایدار، جلد اول، صص 200-212.
[12] دلانتی، جرارد. (2001). دانش در چالش، دانشگاه در جامعه دانایی. مترجم: علی بختیاریزاده، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
[13] یمنی، محمد. (1382). برنامهریزی توسعه دانشگاهی، مفاهیم، تجارب و نظریهها. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
[14] ابراهیمی، قربانعلی و باقریان، مصطفی. (1387). نظارت و ارزیابی دانشگاه از طریق کارکرد. مجموعه مقالات همایش ملی نظارت و ارزیابی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی.
[17] University of Pennsylvania,
http://www.upenn.edu/fisher/about/vision-mission
[18] Cardiff University,
http://www.cardiff.ac.uk/about
[19] Manchester University,
http://www.manchester.ac.uk/discover/vision/
[20] University of Cambridge,
https://www.cam.ac.uk/about-the-university/how-the-university-and-colleges-work/the-universitys-mission-and-core-values
[21] Washington University,
https://wustl.edu/about/mission-statement/
[22] Southeastern Louisiana University,
[23] Colorado State University,
[25] بهزادی، نازنین؛ رضوی، سید مصطفی و حسینی، سید رسول. (1393). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی.
فصلنامه توسعه کارآفرینی، شماره 26، صص 697-713.
[26] پژوهش جهرمی، امین و پورکریمی، جواد. (1393). تحلیل نیروهای عامل بر دانشگاه کارآفرین و انتقال فناوری دانشگاهی؛ رویکرد میان رشتهای.
فصلنامه رشد فناوری، شماره 41، صص 14-20.
[27] United Nations Conference on Environment and Development (1992). Agenda 21: Earth summit - united nations programme of action from Rio, Retrieved from
http://www.un.org.
[28] Venetoulis, J. (2001). Assessing the ecological impact of a university: The ecological footprint for the University of Redlands. International Journal of Sustainability in Higher Education, 2(2), 180-196.
[29] ابتهاج، ابوالحسن. (1371). خاطرات ابوالحسن ابتهاج. تهران: انتشارات علمی.
[30] نوروززاده، رضا؛ شفیعزاده، حمید و روحانی، شادی. (1392). ارزیابی و تحلیل بخش علم و فناوری قانون برنامه پنجم توسعه از منظر اسناد فرادستی. فصلنامه راهبرد، سال 22، شماره 66، صص 285-314.
[31] سیاری، علیاکبر. (1374). بازنگری بر تجارب برنامهریزی آموزش عالی در برنامه دوم توسعه. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 1، سال سوم، شماره مسلسل 9، صص 23-37.
[32] تسلیمی، محمدسعید. (1383). توصیف و تحلیل روند بخش آموزش عالی طی برنامه اول، دوم و سوم توسعه جمهوری اسلامی ایران. تهران: هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی.
[33] داودی، رسول. (1386). آسیبشناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامههای پنج ساله توسعه بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب. رساله دوره دکتری، واحد علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران.
[34] اجتهادی، مصطفی و داودی، رسول. (1386). آسیبشناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامههای پنج ساله توسعه بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب. پژوهش در برنامهریزی درسی، 21(15)، 1-24.
[35] نوروززاده، رضا؛ فتحی واجارگاه، کورش و کیذوری، امیرحسین. (1388). تحلیل محتوایی اسناد فرادستی و معین به منظور استنتاج سیاستهای برنامههای توسعه پنجم بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 53، صص 29-50.
[36] ذاکرصالحی، غلامرضا و ذاکرصالحی، امین. (1388). تحلیل محتوای پیشنویس نقشه جامع علمی کشور و پیشنهاد الگوی ارزیابی آن. سیاست علم و فناوری، سال دوم، شماره 2، صص 29-45.
[37] اربابشیرانی، بهروز و خاکباز، حسن. (1390). نقش علم و فناوری در برنامههای توسعه ملی. مجله رشد، 6(23)، صص 34-38.
[38] مهدی، رضا. (1394). جایگاه و موقعیت آموزش عالی بینالمللی در نقشه جامع علمی کشور. مهندسی فرهنگی، شماره 82، صص 119-132.
[39] فتحالهی، احمد؛ یمنی، محمد؛ صباغیان، زهرا؛ فراستخواه، مقصود و قاضی طباطبائی، محمد. (1394). تحلیل محتوای برنامههای توسعه آموزش عالی با تمرکز بر تغییرات ساختاری و کارکردی استقلال نظام دانشگاهی. سیاست علم و فناوری، سال هفتم، شماره 1، صص 27-45.
[40] گال، مردیت، بورگ، والتر و گال، جویس. (1391). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در روانشناسی و علوم تربیتی. ترجمه احمدرضا نصر. تهران: انتشارات سمت. جلد اول. چاپ هفتم.