[1] Klerkx, L., & Leeuwis, C. (2009). Establishment and embedding of innovation brokers at different innovation system levels: Insights from the Dutch agricultural sector. Technological Forecasting and Social Change, 76(6), 849-860.
[2] Smits, R., & Kuhlmann, S. (2004). The rise of systemic instruments in innovation policy. International Journal of Foresight and Innovation Policy, 1(1), 4-32.
[3] Edquist, C. (2005). Systems of innovation: Perspectives and Challenges. In J. Fagerberg, D. C. Mowery, & R. R. Nelson (Eds.), The Oxford handbook of innovation: 181-208. Oxford: Oxford University Press.
[4] OECD. (1997). National Innovation Systems. Paris.
[5] Niosi, J. (2002). National systems of innovations are “x-efficient” (and x-effective): Why some are slow learners. Research policy, 31(2), 291-302.
[6] OECD. (1999). Managing national innovation systems. OECD report.
[7] Lundvall, B. A. (1992). National systems of innovation: toward a theory of innovation and and interactive learning”, Pinter publisher, London.
[8] Hekkert, M. P., & Negro, S. O. (2009). Functions of innovation systems as a framework to understand sustainable technological change: Empirical evidence for earlier claims. Technological forecasting and social change, 76(4), 584-594.
[9] Hekkert, M. P., Suurs, R. A., Negro, S. O., Kuhlmann, S., & Smits, R. E. H. M. (2007). Functions of innovation systems: A new approach for analysing technological change. Technological Forecasting and Social Change, 74(4), 413-432.
[10] Bergek, A., Hekkert, M., & Jacobsson, S. (2008). Functions in innovation systems: A framework for analysing energy system dynamics and identifying goals for system-building activities by entrepreneurs and policy makers. Innovation for a low carbon economy: economic, institutional and management approaches, 79.
[11] Liu, X., & White, S. (2001). Comparing innovation systems: a framework and application to China’s transitional context. Research policy, 30(7), 1091-1114.
[12] Jacobsson, S., & Bergek, A. (2004). Transforming the energy sector: the evolution of technological systems in renewable energy technology. Industrial and corporate change, 13(5), 815-849.
[13] قاضینوری، سپهر و قاضینوری، سروش. (1387). استخراج راهکارهای اصلاح نظام ملی نوآوری ایران با مطالعه کشورهای منتخب، سیاست علم و فناوری، 1(1)، 66-82.
[14] Nilsson, M., & Moodysson, J. (2011). Policy coordination in systems of innovation: A structural-functional analysis of regional industry support in Sweden (No. 2011/9). Lund University, CIRCLE-Center for Innovation, Research and Competences in the Learning Economy.
[15] Howells, J. (2006). Intermediation and the role of intermediaries in innovation. Research policy, 35(5), 715-728.
[16] Winch, G. M., & Courtney, R. (2007). The organization of innovation brokers: An international review. Technology analysis & strategic management, 19(6), 747-763.
[17] Stewart, J., & Hyysalo, S. (2008). Intermediaries, users and social learning in technological innovation. International Journal of Innovation Management, 12(03), 295-325.
[18] Guston, D. H. (2001). Boundary organizations in environmental policy and science: an introduction. Science, technology, and human values, 399-408.
[19] Cash, D. W. (2001). “In order to aid in diffusing useful and practical information”: Agricultural extension and boundary organizations. Science, Technology & Human Values, 26(4), 431-453.
[20] Johnson, W. H. (2008). Roles, resources and benefits of intermediate organizations supporting triple helix collaborative R&D: The case of Precarn. Technovation, 28(8), 495-505.
[21] Howard Partners. (2007). The Role of Intermediaries in Support of Innovation. Report prepare for the Department of Industry, Tourism and Resources, Australia. April 2007.
[22] Nakwa, K., & Zawdie, G. (2012). The role of innovation intermediaries in promoting the triple helix system in MNC-dominated industries in Thailand: the case of hard disk drive and automotive sectors. International Journal of Technology Management & Sustainable Development, 11(3), 265-283.
[23] الیاسی، مهدی. (1390). مدلی برای نقش نهادهای میانجی در توسعه همکاری تکنولوژیک بین بنگاههای مورد مطالعه صنایع هوایی و فضایی ایران، رساله منتشرنشده دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
[24] بازرگان، علی و سرمد، زهره. (1385). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگاه.
[25] باقری، سید کامران. (1382). بررسی حلقههای مفقوده ارتباط دولت، دانشگاه و صنعت در ایران بر اساس رویکرد سیستم نوآوری. هفتمین کنگره سراسری همکاریهای دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، اصفهان، 27 و 28 آذر 1382.
[26] حاجیحسینی، حجت ا...؛ محمدی، مهدی و عباسی، فرهاد. (1389). توسعه تعاملات نهادهای علمی و صنعتی بر اساس نظام ملی نوآوری. نشریه صنعت و دانشگاه، سال سوم، شماره 7 و 8 (بهار و تابستان 1389)، 25-34.
[27] سلیمی، قربانعلی. (1370). روش تحقیق در علوم تربیتی. اصفهان: نشر آگاه، چاپ اول.
[29] طباطبائیان، سید حبیبا...؛ فرنودی، صنم و بوجارپور، مجتبی. (1391). نگاشت نهادی ملی و ارائه تقسیم کار نهادی در حوزه علم و فناوری. کمیسیون هماهنگی و سیاستگذاری شورای عالی عتف، نسخه اول، زمستان 1391.
[30] طباطبائیان، سید حبیبا... و باقری، سید کامران. (1382). سیاستگذاریهای کلان ملی و سیستمهای ملی نوآوری. فصلنامه مدیریت صنعتی، شماره 2، 83-99.
[31] عباسی، فرهاد؛ حاجیحسینی، حجتاله؛ محمدی، مهدی و الیاسی، مهدی. (1390). تحلیل حکمرانی نظام نوآوری ایران بر پایه چرخه سیاستگذاری نوآوری. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 4(1)، 33-49.
[32] عبدی، منصوره. (1392). ارائه الگوی استخراج سیاستهای ارتقاء نظام ملی نوآوری ایران با استفاده از فرآیند تفکر تئوری محدودیتها. پایاننامه منتشرنشده دکتری رشته سیاستگذاری علم و فناوری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
[33] منطقی، منوچهر؛ حسنی، علی و بوشهری، علیرضا. (1388). شناسایی چالشهای سیاستگذاری در نظام ملی نوآوری ایران. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 2(3): 87-101.
[34] Ghazinoory, S., & Ghazinoori, S. (2006). Developing Iran's government strategies for strengthening the national system of innovation using SWOT analysis. Science and Public Policy, 33(7), 529-540.