[1] Lalienė, R., & Sakalas, A. (2014b). Development of R&D Effectiveness Assessment System in the Research Organizations. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 156, 340-344.
[2] ملایی، مهدی؛ جهانشاهی، حسن و قاضیزاده، سید ضیاءالدین. (1390). طراحی مدلی برای ارزیابی عملکرد مراکز تحقیقات دانشگاهی با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها با روش ورودی و خروجیهای فازی. سومین همایش تحلیل پوششی دادهها (دانشگاه آزاد فیروزکوه).
[3] Loch, C. H., & Tapper, U. (2002). Implementing a strategy‐driven performance measurement system for an applied research group. Journal of Product Innovation Management, 19(3), 185-198.
[4] Chiesa, V., Frattini, F., Lazzarotti, V., & Manzini, R. (2008). Designing a performance measurement system for the research activities: A reference framework and an empirical study. Journal of Engineering and Technology Management, 25(3), 213-226.
[5] Thor, C. G. (1991). Performance measurement in a research organization. National Productivity Review, 10(4), 499-507.
[6] Banwet, D., & Deshmukh, S. (2006). Balanced scorecard for performance evaluation of R&D organization: A conceptual model. Journal of Scientific and Industrial Research, 65(11), 879.
[7] Mettänen*, P. (2005). Design and implementation of a performance measurement system for a research organization. Production Planning & Control, 16(2), 178-188.
[8] دیواندری، علی؛ محمدپور زرندی، محمدابراهیم و شریفی، کوکب. (1384). بررسی اجرای نظام جامع ارزیابی عملکرد در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با رویکرد کارت امتیازی متوازن. سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
[9] Kim, B., & Oh, H. (2002b). An effective R&D performance measurement system: survey of Korean R&D researchers. Omega, 30(1), 19-31.
[10] عباسی، حامد؛ رجبزاده، علی؛ قنبری، رضا و عباسنژاد، محمدحسین. (1393). مروری بر الگوهای تعالی و نقد و بررسی آنها. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 1(7)، 97-116.
[11] Lee, H., Park, Y., & Choi, H. (2009). Comparative evaluation of performance of national R&D programs with heterogeneous objectives: A DEA approach. European Journal of Operational Research, 196(3), 847-855.
[12] Lalienė, R., & Sakalas, A. (2014b). Development of R&D Effectiveness Assessment System in the Research Organizations. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 156, 340-344.
[13] Arveson, P. (2012). Strategic Management of Scientific Research Organizations. Journal of the Washington Academy of Sciences, 98(3), 31.
[14] Kim, B., & Oh, H. (2002b). An effective R&D performance measurement system: survey of Korean R&D researchers. Omega, 30(1), 19-31.
[15] شهائی، بهنام و انواری رستمی، علیاصغر. (1386). کاربرد رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) در ارزیابی عملکرد دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی. سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
[16] طباطبائیان، سید حبیبالله؛ فاتح راد، مهدی و شجاعی؛ سید محمدحسین. (1388). ارزیابی پیادهسازی سیاستهای علم و فناوری مراکز تحقیقاتی دستگاههای اجرایی. فصلنامه سیاست علم و فناوری، دوره 2، شماره 3، 61-74.
[17] حاجیان، امیر؛ احمدوند، علیمحمد و موحدی، مسعود. (1392). مدل ارزیابی عملکرد سازمانهای تحقیقات غیرصنعتی. دوفصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 2(5)، 81-105.
[18] امیران، حیدر. (1383). راهنمای گام به گام سرآمدی سازمانی بر اساس مدلهای EFQM/INQA. تهران: انتشارات مؤلف.
[19] نخعینژاد، مهدی. (1386). مروری بر مفاهیم و چگونگی تعالی سازمان در نیروی انتظامی. فصلنامه علمی-ترویجی توسعه سازمانی پلیس، دوره چهارم، شماره 12، 31-56.
[20] Faraji, R., & Poursoltani, H. (2012). The Relationship Between Job Satisfaction And Organizational Excellence In Sport Organizations. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(6).
[21] Ivanov, C.-I., & Avasilcăi, S. (2014). Performance measurement models: an analysis for measuring innovation processes performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 124, 397-404.
[22] Porter, L., & Tanner, S. (2012). Assessing business excellence: Routledge.
[23] اکلند، جان اس. (1384). تعالی سازمانی فراگیر. مترجم: الوندی، محسن. تهران: مؤسسه رسا.
[24] ادیب، حسین و گلآور، مرتضی. (1392). ارزیابی تعالی سازمانی شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل EFQM ویرایش 2010. فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 70(22)، 25-46.
[25] نجمی، منوچهر و حسینی، سیروس. (1387). مدل سرآمدی EFQM از ایده تا عمل. تهران: انتشارات سرآمد.
[26] Nabitz, U., Klazinga, N., & Walburg, J. (2000). The EFQM excellence model: European and Dutch experiences with the EFQM approach in health care. International Journal for Quality in Health Care, 12(3), 191-202.