[1] موئد، ه. (1387). تحلیل استنادی در ارزیابی پژوهش. مترجمین: میرزایی، ع؛ مختاری، ح. تهران: چاپار.
[2] Nederhof, A. J. (2006). Bibliometric monitoring of research performance in the social sciences and the humanities: A review. Scientometrics, 66(1), 81-100.
[3] Archambault, E., & Gagne, E. V. (2004). The use of bibliometrics in the social sciences and humanities: a report prepared for the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRCC). Quebec, Canada: SSHRCC.
[4] Van Raan, A. F. (2003). The use of bibliometric analy-sis in research performance assessment and monitoring of interdisciplinary scientific de-velopments.
12(1), 20-29.
[5] Sternberg, R., & Litzenberger, T. (2005). The publication and citation output of German Faculties of Economics and Social Sciences-a comparison of faculties and disciplines based upon SSCI data. Scientometrics, 65(1), 29-53.
[6] Thijs, B., & Glänzela, W. (2008). A structural analysis of benchmarks on different bibliometrical indicators for European research institutes based on their research profile. Scientometrics, 79(2), 377-388.
[7] Albarrán, P., Crespo, J. A., Ortuño, I., & Ruiz-Castillo, J. (2011). The skewness of science in 219 sub-fields and a number of aggregates. Scientometrics, 88(2), 385-397.
[8] Bordons, M., Aparicio, J., González-Albo, B., & Díaz-Faes, A. A. (2015). The relationship between the research performance of scientists and their position in co-authorship networks in three fields. Journal of Informetrics, 9(1), 135-144.
[9] داورپناه، م. (1389). شاخص توان علمی: الگویی برای سنجش و مقایسه باروری علمی رشتهها. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 13(3)، 20-30.
[10] رضایی، م.؛ نوروزی چاکلی، ع. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی پژوهشگران ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(1)، 3-39.
[11] رضایی، م. (1391). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی پژوهشگران و دانشگاههای کشور. تهران: دانشگاه شاهد. پایاننامه کارشناسیارشد.
[12] Waltman, L., van Eck, N. J., van Leeuwen, T. N., Visser, M. S., & van Raan, A. F. (2011). Towards a new crown indicator: Some theoretical considerations. Journal of Informetrics, 5(1), 37-47.
[13] Waltman, L., van Eck, N. J., van Leeuwen, T. N., Visser, M. S., & van Raan, A. F. (2011). Towards a new crown indicator: An empirical analysis. Scientometrics, 87(3), 467-481.
[14] Waltman, L., van Eck, N. J., van Leeuwen, T. N., & Visser, M. S. (2013). Some modifications to the SNIP journal impact indicator. Journal of Informetrics, 7(2), 272-285.
[15] Waltman, L., & van Eck, N. J. (2015). Field-normalized citation impact indicators and the choice of an appropriate counting method. Journal of Informetrics, 9(4), 872-894.
[16] Ruiz-Castillo, J., & Waltman, L. (2015). Field-normalized citation impact indicators using algorithmically constructed classification systems of science. Journal of Informetrics, 9(1), 102-117.
[17] Torres-Salinas, D., Moreno-Torres, J. G., Delgado-López-Cózar, E., & Herrera, F. (2011). A methodology for Institution-Field ranking based on a bidimensional analysis: the IFQ 2 A index. Scientometrics, 88(3), 771-786.
[18] Dorta-González, P., Dorta-González, M. I., & Suárez-Vega, R. (2015). An approach to the author citation potential: Measures of scientific performance which are invariant across scientific fields. Scientometrics, 102(2), 1467-1496.
[19] Chen, K. H., Tang, M. C., Wang, C. M., & Hsiang, J. (2015). Exploring alternative metrics of scholarly performance in the social sciences and humanities in Taiwan. Scientometrics, 102(1), 97-112.
[20] Schubert, A., & Braun, T. (1996). Cross-field normalization of scientometric indicators. Scientometrics, 36(3), 311-324.
[21] نوروزیچاکلی، ع. (1390). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
[22] Kyvik, S. (1989). Productivity differences fields of learning, and Lotka's law. Scientometrics, 15(3-4), 205-214.
[23] داناییفرد، ح. (1388). تحلیلی بر موانع تولید دانش در حوزه علوم انسانی: رهنمودهایی برای ارتقاء کیفیت ظرفیت سیاست ملی علم ایران. سیاست علم و فناوری، 2(1)، 1-16.